Zgłosiłeś szambo i oczyszczalnię do ewidencji?
W związku z aktualizacją ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków informujemy właścicieli nieruchomości, które nie są podłączone do gminnej sieci kanalizacyjnej o obowiązku dokonania zgłoszenia
w Urzędzie Gminy Ełk rodzaju posiadanego systemu odprowadzania nieczystości ciekłych.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie ankiety, którą można pobrać poniżej, na BIP Urzędu Gminy Ełk lub osobiście w pokoju nr 7. Wypełnioną i podpisaną ankietę należy dostarczyć do Urzędu Gminy Ełk w terminie do 30 września 2023 r. i można to zrobić w następujący sposób:
- wysłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy, ul. T. Kościuszki 28A, 19-300 Ełk,
- wysłać elektronicznie na adres skrytki ePUAP: /1996libutc/SkrytkaESP (dokument musi być opatrzony podpisem kwalifikowanym),
- osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Ełk w godzinach pracy Urzędu, poniedziałek: od 10.00 do 18.00, wtorek – piątek od 7.15 do 15.15.
Przypominamy również, że właściciele nieruchomości posiadający zbiorniki bezodpływowe (szamba) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków przy pozbywaniu się nieczystości ciekłych zobowiązani są do korzystania wyłącznie z usług firm posiadających stosowne zezwolenia na terenie Gminy Ełk (lista takich przedsiębiorców znajduje się w linku poniżej oraz na BIP urzędu).
Każdy właściciel lub użytkownik nieruchomości na wezwanie organu kontrolującego jest zobowiązany do udokumentowania usługi wywozu nieczystości ciekłych poprzez okazanie faktur, rachunków i dowodów opłat za powyższe usługi.